Strona główna » Gadżety reklamowe dla firm
Kategorie
Bestsellery

Gadżety reklamowe dla firm

Gadżety reklamowe

 

Gadżety reklamowe to jedno z podstawowych narzędzi marketingowych.

Pomimo zmieniających się trendów na rynku ciągle należą do najskuteczniejszych i najlepiej odbieranych form reklamy.

Jak wskazują badania przeprowadzane każdego roku zarówno wśród klientów jak i wśród osób odpowiedzialnych za kreowanie działań marketingowych

– gadżety reklamowe są pozytywnie odbierane przez blisko 80% osób.

W przeciwieństwie do reklam internetowych oraz telewizyjnych nie są nachalne i nie atakują niespodziewanie jak otwierające się boxy reklamowe na stronach www.



Wiele gadżetów reklamowych ma przydatne zastosowanie w życiu codziennych i jest chętnie wykorzystywane przez klientów.

Ich okres oddziaływania jest także znacznie dłuższy a co za tym idzie bardziej efektywny – brelok przypięty do kluczy od domu dociera ze swoim przekazem do oczu właściciela każdego dnia a taki okres może trwać kilka lat.


Co może stać się upominkiem promocyjnym?
 

Tak naprawdę – wszystko. Każdy przedmiot na którym można umieścić logo lub hasło reklamowe może stać się upominkiem promocyjnym.

Ale to nie znaczy, że każdy przedmiot będzie dobrym nośnikiem reklamy.

Wybierając produkt do kolejnej kampanii należy zwrócić uwagę na kilka czynników które będą decydowały o jej późniejszym sukcesie.

Gadżety reklamowe można podzielić na dwa rodzaje

- masowe – rozdawane spontanicznie, podczas dużych wydarzeń, często przypadkowym osobom

- spersonalizowane – czyli takie które jesteśmy w stanie przygotować dla konkretnej osoby lub grupy osób naszych obecnych lub przyszłych klientów

Kiedy korzystać z gadżetów reklamowych?
 

Okazji do korzystania z gadżetów reklamowych jest wiele. Warto dobrze zaplanować dystrybucję materiałów rekamowych ponieważ często koszty ich dostawy do klienta końcowego mają znaczący wpły na wartość całej kampanii. Dużo łatwiej i taniej jest przekazać upominek w postaci plecaka z logo podczas bezpośredniego kontaktu z klientem niż korzystać z przesyłki kurierskiej na wskazany adres.

A oto kilka przykładów i pomysłów na wykorzystanie upominków promocyjnych:

  • nagrody w programach lojalnościowych
  • dodatek do produktu głównego ( np kawa + kubek do kawy z logo )
  • upominki wręczane podczas targów branżowych
  • dodatki do materiałów edukacyjnych wręczane podczas konferencji i szkoleń
  • gadżety promocyjne wręczane podczas kampanii wyborczych
  • upominki dla pracowników firm wręczane podczas spotkań i zabaw integracyjnych
  • nagrody w konkursach
  • produkty rozdawane podczas imprez masowych ( np. koncerty )
  • produkty wykorzystywane podczas akcji społecznych ( np. gadżety odblaskowe zwiększające bezpieczeństwo )



Kto jest odbiorcą

 

– to chyba najważniejsza sprawa przy wyborze gadżetu – im bardziej dopasujemy produkt do klienta tym lepszy efekt osiągniemy.

Jeśli potrafimy dokładnie zdefiniować grupę odbiorców – to wybór gadżetu jest już formalnością.

Dlaczego to tak ważne – prostym przykładem może być podstawowy podział ze względu na płeć ( chociaż już w dzisiejszych czasach nie tak oczywisty jak kiedyś ).

Firma która oferuje produkty i usługi przeznaczone do pielęgnacji urody dla Pań musi przygotować gadżety które przydadzą się w życiu codziennym płci pięknej.

Wybierając takie produkty jak lusterko, szminkę, haczyk do torebki czy też kosmetyczkę z pewnością trafi w target.

Jeśli dokona zakupu produktów takich jak scyzoryki, multinarzędzia czy też miary budowlane – będzie skazana na porażkę kampanii.

To oczywiście mocno przerysowany przykład – jednak doskonale pokazuje jak ważne jest zdefiniowanie klienta i jego codziennych potrzeb przy wyborze odpowiedniego upominku.

 

Jak zdefiniować klienta – kryteriów podziałów jest wiele ( demograficzne, geograficzne, psychograficzne ) ale w naszej ocenie do najważniejszych należą:
 

- ze względu na płeć

- ze względu na wiek

- ze względu na miejsce zamieszkania

- ze względu na profil zawodowy

- ze względu na aktywność fizyczną

- ze względu na przynaleźność do określonej grupy społecznej

- ze względu na status majątkowy

Czy gadżety reklamowe są drogie?
 

Gadżety reklamowe to najtańsza forma reklamy – oczywiście nie chodzi o porównanie kosztu zakupu 1 minuty spotu reklamowego w TV do kosztu wykonania 1 długopisu z grawerem.

Chodzi o wymierne korzyści jakie przynoszą porównywalne nakłady zainwestowane w gadżety reklamowe lub inne formy promocji.

Naszym klientom zawsze przedstawiamy przykład związany z zakupem parasoli z logo.

Inwestycja na poziomie 1500 pln pozwala zakupić około 100szt parasoli z nadrukowanym logo.

Inwestując tak niewielką kwotę – zyskujemy 100 mobilnych nośników reklamowych które ze swoim przekazem dotrą do tysięcy odbiorców.

Każdy spacer w deszczowy dzień z parasolem zaopatrzonym w logo – sprawia, że Wasza reklama będzie docierała do nowych odbiorców.

A jeśli nawet już wszyscy tą reklamę widzieli to będą ją sobie podświadomie utrwalać.

Czy znacie inny sposób promocji który przyniósłby równie duże efekty?

  • 1500 pln w reklamie internetowej… to pewnie około 750 kliknięć na średnio trudną frazę ( faktem jest, że można tutaj doskonale targetować odbiorcę )
  • 1500 pln przeznaczone na ulotki – łącznie z kosztem kolportażu – to około 10 000 ulotek – które rozdawane masowo – często trafiają do kosza
  • 1500 pln przeznaczone na reklamę w TV – to rachunek za konsultację w sprawie jej nadania…
  • 1500 pln w reklamie radiowej – może coś zdziałamy w lokalnej rozgłośni

Jakie rodzaje nadruków wykonuje się na gadżetach reklamowych?
 

Techniki nadruku stosowane na upominkach reklamowych są uzależnione do materiału z którego jest wykonany dany przedmiot.

Do podstawowych metod należą:

  • - tampodruk – metoda znakowania która jest tania – sprawdza się zarówno przy dużych jak i małych nakładach, stosuje się ją przy nadruku logotypów które składają się od 1 do 4 kolorów.

Przedmioty znakowane tą metodą to zazwyczaj niewielkie gadżety jak breloki, długopisy, zapalniczki. Przeznaczona do znakowania przedmiotów wykonanych z plastiku, drewna, papieru, metalu – bardzo uniwersalna.

  • - sitodruk – metoda jeszcze bardziej uniwersalna niż tampodruk, jednak ze względu na to, iż jest bardziej czasochłonna jest też metodą droższą. Sitodruk oferuje także znacznie większe pole znakowania –ze względu na to sięga się po niego w przypadku większych przedmiotów. Doskonale sprawdza się podczas nadruków parasoli, toreb na zakupy, koszulek.
  • - termotransfer – metoda która jest wykorzystywana głównie podczas znakowania produktów wykonanych z materiałów ( toreb, plecaków, odzieży ) – nadruk w tym przypadku jest wykonywany dwu etapowo, najpierw wykonuje się nadruk na specjalnej folii, nadrukowane logo jest wycinane i wgrzewane za pomocą specjalnej prasy termicznej w wybrany produkt.
  • - grawer laserowy – metoda która umożliwia bardzo precyzyjne i trwałe oznakowanie produktów wykonanych z metalu, drewna, szkła oraz skóry. W tym przypadku w procesie znakowania nie korzysta się z farb. Logo jest wycinane wiązką lasera w materiale z którego wykonany jest znakowany produkt. Nie mamy tutaj możliwości uzyskania kolorowego logo – jego kolor jest uzależniony od materiału w którym znakujemy.

Inne metody które także często są wykorzystywane w świecie gadżetów reklamowych to sublimacja, haft, nadruk UV, tłoczenie i doming.

Jakie grupy towarowe są najpopularniejsze wśród gadżetów reklamowych?
 

W tym przypadku trudno o jednoznaczną odpowiedź, mody i trendy się zmieniają. Wiele produktów które w danym roku święcą rekordy popularności po kilka latach znikają z oferty.

( przykładem mogą być chociażby etui na płyty CD czy też odtwarzacze MP3 lub mini radia )

Na podstawie naszych obserwacji z ostatnich lat – do czołówki popularności wsród gadżetów reklamowych zaliczamy:

  • - długopisy
  • - smycze
  • - kubki
  • - notesy
  • - słodycze reklamowe
  • - pamięci USB
  • - power banki
  • - kredki
  • - parasole
  • - worki na buty
  • - gadżety odblaskowe
  • - koszulki

Jakie korzyści przyniesie nam korzystanie z gadżetów reklamowych w relacjach biznesowych?
 

Głównym zadaniem produktów promocyjnych jest budowanie w świadomości klientów pozytywnego wizerunku Waszej firmy.

I nie ogranicza się to tylko do relacji pomiędzy sprzedawca i klient końcowy / detaliczny.

Gadżety reklamowe doskonale sprawdzają się także podczas działań B2B – są doskonałym narzędziem pracy dla Waszych handlowców.
 

Przełamywania lodów” - Pierwszy kontakt z klientem podczas targów, jak rozpocząć rozmowę, zachęcić go do tego aby został dłużej i lepiej poznał ofertę – oczywiście kawa… a co zrobić jeśli już wypił 3? Zaproponować coś słodkiego – np. cukierki reklamowe.
 

Gadżet na pożegnanie – po odbyciu rozmowy z nowym potencjalnym klientem warto zostawić mu drobny gadżet który stanie na jego biurku i będzie mu przypominał o odbytej rozmowie.

Kalendarz na biurko, kubek do kawy albo organizer na długopisy – sposobów jest wiele.
 

Standaryzacja – wykorzystanie tej samej grupy gadżetów ozdobnych w wyposażeniu biur, ujednolicenie ubioru pracowników sprawia , że każda firma znacząco zyskuje w oczach klienta. Można śmiało uznać, że ten niewielki zabieg pozwala awansować firmie z poziomu lokalnego do międzynarodowej korporacji ( oczywiście tylko w kwestii postrzegania )
 

Rada na koniec – korzystajcie z gadżetów reklamowych , wybierajcie dobre jakościowo i przydatne w życiu codziennym produkty. Gadżet reklamowy świadczy o tym jaką firmą jesteście.


Przejdź do strony głównej
Najczęściej wyszukiwane
Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu