Nie dziwi więc fakt, że takie kubki są coraz częściej wykorzystywane jako jeden z ciekawszych gadżetów reklamowych. Ich niewątpliwym plusem jest dość duża powierzchnia, jaką można wykorzystać do wykonania na nich nadruków. Dzięki temu zmieścić można nie tylko logo firmy, ale również jej adres czy inne dane, takie jak numer telefonu. Ponadto bez problemu można je wykonać w różnorodnych barwach, tak samo jak nanoszony na nie nadruk. Wielu potencjalnych klientów, którzy zostali obdarowani takim właśnie gadżetem przyznaje, że niezwykle często z niego korzysta. To zaś sprawia, że nazwa czy logo firmy są znacznie lepiej zapamiętywane. Kubki termiczne wprawdzie są droższe niż wiele gadżetów reklamowych, jednakże ze względu na niesamowicie dużą ilość płynących z ich stosowania korzyści są coraz częściej wykorzystywane. Zazwyczaj rozdawane są podczas targów czy różnorodnych warsztatów, gdzie bardzo często od razu znajdują zastosowanie.
Na rynku znaleźć można bardzo wiele rodzajów kubków termicznych, nie tylko jak mowa o ich wielkości ale również tego, jakim materiałem są pokryte. Wiele z nich jest w całości metalowych, niektóre jednak warstwę wierzchnią maja wykonaną z gumy, co sprawia że znacznie lepiej trzymają się w dłoni. Wybór rodzaju kubka i jego wielkości definiuje niemalże od razu możliwości wykonania nadruku jak chodzi o technikę oraz o wielkość.
Jeżeli chodzi o wybór metody bardzo często wybierana jest ta, która generuje najniższe koszty wykonania. Obecnie zalicza się do nich między innymi kalkomania sitodrukowa jak również druk sitodrukowy, wykonywany bezpośrednio na kubkach. W przypadku metalowych często stosuje się także grawerowanie, jednakże metoda ta zaliczana jest do nieco droższych i zazwyczaj zajmuje także nieco więcej czasu. To zaś zwiększa koszt wykonania jednego kubka, dlatego też nie jest tak często stosowana. Bardzo popularna jest także metoda nadruku UV, która przede wszystkim daje możliwość bezproblemowego wykonania dowolnej grafiki w pełnej palecie barw. Ceny kubków uzależnione są często także od zamawianej ilości, zazwyczaj im większa tym cena staje się bardziej atrakcyjna dla klienta.