Strona główna » Blog » Jak często wręczać gadżety reklamowe.
Kategorie
Bestsellery

Jak często wręczać gadżety reklamowe.

Jak często wręczać gadżety reklamowe.


Z punktu widzenia każdego działu marketingu byłoby idealnie aby zamówiony artykuł promocyjny był "wieczny". Gadżet  wręczony klientowi służyłby latami i jednocześnie spełniał swój reklamowy obowiązek a więc będzie budował wizerunek marki i zachęcał do powrotu po kolejne zakupy produktów lub usług. 
 

My wolelibyśmy abyście zamawiali gadżety reklamowe jak najczęściej ;-)

Czy jednak zastanawialiście się jak długo "żyje" gadżet reklamowy który wręczyliście swojemu klientowi?
Co się z nim dzieje w kolejnych dniach i miesiącach? Kiedy należy przeprowadzić kolejną akcję promocyjną?

Długość życia produktu może być więc ważnym czynnikiem przy dokonywaniu wyboru.
Nie ma co ukrywać, że każda kategoria produktów z naszej oferty ma inną długość "działania"

Z raportu „Global Ad Impressions Study”, przygotowanego w 2019 r. przez Advertising Specialty Institute, wynika między innymi, że parasole reklamowe żyją najdłużej – bo aż 14 miesięcy, kalendarze z kolei – 12 miesięcy, a T-shirty oraz akcesoria piśmiennicze – 6 miesięcy.

Na długość życia produktu wpływa jego zastosowanie.
Przykładem produktu który żyje bardzo krótko są słodycze reklamowe - cukierek wręczony na stoisku targowym znika w ustach Waszego klienta w ciągu kilku sekund. W tym przypadku rolą cukierka ma być szybkie zbudowanie miłej atmosfery - reszta pozostaje w rękach zdolnego handlowca.
Jednak nawet słodycze mogą przez dłuższy czas oddziaływać na Waszych klientów. Dobrym przykładem na takie działanie są kalendarze adwentowe które z pewnością będą towarzyszyć obdarowanej osobie przez 24 dni.
Długość życia bombonierki powinna także być znacznie dłuższa od pojedynczego cukierka... jednak tutaj wszystko zależy od poziomu łakomstwa klienta.

Jak zapewnić sobie reklamę na 12 miesięcy? Prostym rozwiązaniem jest wręczenie .... kalendarza. Ten produkt warto zakupić z odpowiednim wyprzedzeniem i zaplanować jego dystrybucję jeszcze w grudniu. Kalendarz wręczony w styczniu lub lutym będzie służył swojemu nowemu właścicielowi odpowiednio krócej.

Produkty sezonowe - to grupa produktów która znajduje zastosowanie w określonej porze roku. Przykładem mogą być bardzo popularne piłki plażowe. Każdego roku po ten produkt sięgają chętnie wszystkie firmy z branży turystycznej. Z pewnością zdają sobie jednak sprawę, że piłka wraz z końcem lata trafi do szafy na następne kilka miesięcy. 

Długość życia gadżetu reklamowego zależy od jego częstotliwości użytkowania. Z jednej strony im częściej Wasz klient będzie korzystał z wręczonego przedmiotu tym lepiej - w końcu za każdym razem Wasze logo będzie wpadać mu w oko. Z drugiej strony każdy produkt musi się zużywać.  Koszulka często ubierana musi być też często prana... po jakimś czasie wyblaknie. Kubek który często będzie myty w zmywarce także straci na intensywności kolorów.
Długopis którym uczeń pisze każdego dnia... w końcu przestanie pisać a na wymianę wkładu raczej nikt dzisiaj się nie zdecyduje w przypadku taniego produktu.

Czynnikiem który wpływa na znikanie niektórych gadżetów jest także postęp technologiczny. 
Często gadżet który miał służyć latami zostaje zastąpiony przez nowocześniejsze rozwiązanie.
Przykładem mogą być bardzo popularne wiele lat temu etui na płyty CD. Wraz z pojawieniem się pamięci USB, z rynku zniknęło 99% wszelkiego typu akcesoriów związanych z CD.
Długość życia pamięci USB także się zmienia. Kilkanaście lat temu nośnik o pojemności 124MB był uważany za duży, dziś nie sprzedają się już pamięci poniżej 8GB które pewnie za kilka lat także znikną z rynku.
Podobny los z pewnością spotka hit sprzedażowy ostatnich lat czyli power banki, które co roku praktycznie podwajają swoją pojemność ( czyli większe wypierają krócej działające ... lepsze jest wrogiem dobrego )
 
W naszej ocenie jednym z bardziej "długowiecznych" produktów są przedmioty ozdobne które postawione na biurku, powieszone na ścianie itd. nie podlegają zużyciu i mogą służyć latami. Przykładem mogą być chociażby zegary ścienne, przyborniki na biurko, ramki na zdjęcia.

Pamiętajcie więc aby przy wyborze gadżetów reklamowych brać pod uwagę ich "czas przydatności". Z drugiej strony jednak nie zapominajcie o tym aby produkt spełniał także inne parametry które będą miały znaczenie dla Waszego potencjalnego klienta.
Rozwiązaniem zawsze jest "złoty środek" którego Wam życzymy ;-)











 
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
Najczęściej wyszukiwane
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu